Materiał opisuje sytuację polskiego koncernu farmaceutycznego, który stanął w obliczu konieczności komunikacji do pracowników nowej strategii organizacji. Przykład może zostać wykorzystany podczas assesment czy development centre. Nadaje się także do zastosowania podczas warsztatów czy szkoleń menedżerskich i specjalistycznych, na których poruszany jest temat komunikacji wewnętrznej czy IPR. Poza opisem dla osób wykonujących zadanie, zawarto w nim także instrukcje dla osoby nadzorującej pracę grupy. Zadaniem uczestników jest opracowanie procesu komunikacji strategii firmy wewnątrz organizacji.
Cele główne:
- Rozwój umiejętności planowania procesów komunikacyjnych w firmie.
- Zwiększenie świadomości ryzyk związanych z niewłaściwą komunikacją zmian do pracowników.
- Rozwój umiejętności zarządzania zmianą.
- Przećwiczenie w praktyce poznanych w czasie szkolenia metod IPR (komunikacji wewnętrznej).
Czas trwania:
- Wykonanie zadania może zając zespołowi około 1,5 godziny. Omówienie jednej prezentacji to na ogół około 30 minut.
Zawartość:
- Informacje ogólne o materiale.
- Wskazówki i informacje dla prowadzącego zadanie.
- Opis sytuacji Grupy EYRON wraz z listą zadań do wykonania przez zespół rozwiązujący zadanie (wersja gotowa do druku i rozdania uczestnikom zajęć).
Liczba stron: 6
Słowa kluczowe:
studium przypadku, komunikacja wewnętrzna, zarządzanie zmianą, ipr, internal public relations, komunikowanie zmian, materiały szkoleniowe, ćwiczenia szkoleniowe, analiza przypadku, case study, assessment centre, development centre